Kunde ha gått...

Vid fikat på jobbet fick jag för mig att jag skulle koka upp vatten som sen får svalna av och därefter dricka upp, eftersom jag läst nånstans att det skall vara bra och renande för kroppen (tydligen bättre än icke kokat kranvatten...)

Hursomhelst....jag kokade upp ca 1 1/2 liter vatten och lät det svalna en stund. Dock inte tillräckligt länge...jag tog min GLASKARAFF och började långsamt hälla i det varma vattnet - och ja - jag vet att man ej skall ha hett vatten i glastillbringare, men jag tyckte ju att det hade stått en stund. Inte tillräckligt länge iallafall visade det sig...När hela karaffen var full var explosionen ett faktum. Jag fick en "dusch" av krossat glas följt av en kaskad hyffsat nykokt tevatten över mig! Underbart...som tur var hade jag två tröjor på mig och svarta finbyxor som torkade snabbt. Jag lyckades också blunda så jag inte fick glas i ögonen. Sen var det bara att börja plocka bitar. Barbro var snäll och hjälpte mig...

Dagen efter så tog jag med mig en plasttillbringare som jag tappade över det kokta vattnet i och ställde ut på trappen för att svalna....för att sedan glömma där ute i 1 1/2 dygn...så det var bara att hälla ut, hade ingen lust att dricka flygfotogensvatten a´la´Arlanda.

Så nu gör jag inte om det.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj... vilken tur att du inte gjorde dig illa!

2008-01-12 @ 14:58:23
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: syster

haha, bra gjort ;)

2008-02-08 @ 17:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0