Fint väder

Klev upp vid halv nio och åt frukost. Nicke åkte till innomhuscrossbanan i Vallentuna och körde med M, R och M. Jag pratade med Ammi om att äta/fika nåt och kanske ta ett bad efter att vi motionerat på varsit håll. Hon var på. Jag satte på mig träningsskorna och tog med mig hunden och gick. När jag kommit en bit så tyckte jag att det skulle vara roligare för Ronja att gå i skogen så jag tog en avstickare...När skogen tog slut tog en åker vid ett par hundra meter innan vägen började igen. Jag "provgick" lite för att kolla hur underlaget var på åkern och det verkade hyfsat fruset...tills jag kom ut ur skuggan...jisses, jag trodde jag skulle få lämna mina skor i leran, det var ca 1-1 1/2 decimeter lera under och runt dom! Ronja hade platåtassar!! Det tog säkert 10 min att gå dessa metrar...skorna vägde bly! Väl ute på vägen lämnade vi efter oss resterna av en halv plöjd rapsåker eller nåt. När vi kom hem så pratade jag med Ammi och Irina som gärna kom ut på lite soppa och ett bad. Vi åt en hemmagjord vegetarisk soppa med rotfrukter, linser och quorn. Irina som är lite försiktig vad gäller mat hon ej provat förut tyckte det var helt okej och tog om :) Ammi är lite mer lättbjuden och smakar glatt på vad som bjuds (fast ibland skakar hon på huvudet och undrar var jag får mina knasiga ideér ifrån, fast det gäller ju inte bara mat...hon har ju varit med mig och mina infall i snart 25 år!).  Sen var det dags för ett dopp. Så jäkla skönt. Synd att man blir så torr i hyn bara. Efter det satt vi och pratade lite i köket innan tjejerna åkte...    

415355-8

Kommentarer
Postat av: Marianne

Mmmmmmmm. vad skönt det ser ut.
Kram

2008-01-15 @ 08:48:00
URL: http://marianneekwall.blogg.se
Postat av: Adde

Det där såg riktigt härligt ut! Men vem är tjejen till höger på bilden?? ;)

2008-01-17 @ 16:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0