Husdjur

Vi har skaffat ett nytt husdjur! Då det visat sig att fiskar inte trivs hemma hos oss så har jag hittat nåt som kräver mindre omsorg (!) och nåt som hjälper till hemma! 

En sån här:



En iRobot Roomba som är en självgående dammsugare! Jag stöddammsuger nästan varje dag, ibland upp till 3 ggr per dag,  pga av hunden och katten och storstädar vanligtvis 1 ggr i veckan, vore skönt om denna grej kunde underlätta. jag har haft den ca en vecka och hittils verkar den funka, så vi får väl se, man har ju 30 dagars öppet köp :) Hoppas, hoppas, hoppas den funkar!!

Nu till nåt annat. Vetrinären har ryckt en klo på Ronja efter ett snedtramp i skogen för ca en vecka sedan, vilket resulterade i att hon har fått ligga baksätet på en bil en stund på förmiddagen för att minska tiden i verkstan då det inte är en klinisk miljö. Nickes kollega lånar ovetandes ut lånebilen som Ronja ligger i (eftersom vår egen bil väldigt olämpligt gått sönder). Damen, även hon ovetandes, åker  iväg med en sovande rottis i baksätet. Efter en stund kommer hon tillbaka och frågar helt lugnt om hunden i bilen ingår i utlåningen!! Vilken tur att det inte var en hundrädd person som helt plötsligt får se en yrvaken vovve dyka upp i backspegeln! Nu är ju Ronja inte av elak natur och finner sig i det mesta men är man hundrädd så kan ju minsta sötnos verka skräckinjagande...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul med en ny familjemedlem! När får man träffa den? Hoppas att ni kommr att trivas med varandra! Lustigt nog så såg jag en sån i dag och tänkte på att du har pratat om en sådan...



Oj vilken grej med Ronja! Tur att det hela slutar lyckligt...



kram



2008-08-16 @ 23:08:16
URL: http://famastrom.blogspot.com
Postat av: Marianne

Haha...en sån skulle jag också vilja ha. Går den själv över trösklarna? Ska bli kul att se den.



SkrutteRonja. Tur att hon är så snäll mitt "lilla" barnbarn och tur att tanten inte blev rädd.

Kram på dig

2008-08-17 @ 21:59:33
URL: http://marianneekwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0